W tym artykule zastanowimy się nad tym, co jest ważniejsze: prowadzenie strony internetowej, czy kanał firmowy na Facebooku? Czy można na przykład prowadzić sam kanał na Facebooku i zrezygnować z prowadzenia strony internetowej?
Popularność Facebooka sprawia, że wiele osób uważa to medium jako jedyną alternatywę i rezygnuje z prowadzenia strony internetowej. Osoby te wychodzą z założenia, że uruchomią kanał na Fejsie i tam będą prowadzić witrynę firmową publikując swoje dane, zdjęcia, czasem aktualności.
Tak oczywiście się da. Pytanie tylko, czy jest to idealne rozwiązanie? Moim zdaniem nie jest.
Może trudno sobie to wyobrazić, ale nie każdy ma własny profil na Facebooku, zatem nie każdy zobaczy poprawnie Twój firmowy kanał i wszystkie jego możliwości. Stronę internetową za to zobaczy każdy i nie trzeba przy tym zakładać konta w jakimkolwiek serwisie.
Wiele osób celowo odchodzi od portali społecznościowych. Oferują one nam kontakty ze znajomymi, ale często ich przeglądanie to strata czasu: wciągają, my klikamy godzinami, a praca nie jest wykonana. Ponadto nasi znajomi często zamiast publikacji ciekawych treści udostępniają dalej nierzadko zmyślone wiadomości. Wszystko to może sprawiać, że coraz więcej osób sprawdzonych treści szuka po prostu w szerzej pojętym Internecie, a nie w serwisie społecznościowym.
Stronę internetową trzeba mieć zawsze. To, jaka to już będzie strona zależy od każdego, ale jej posiadanie wydaje się obowiązkowe. Strona WWW traktowana jest jako autentyczna informacja o ofercie i firmie. Niejako dowodzi istnienia firmy, działalności firmy zgodnie z prawem. Strona to taki certyfikat, który mówi czytelnikom: ta firma naprawdę istnieje, ma się dobrze i możesz skorzystać z jej usług.
Stronę internetową zobaczysz zawsze, wystarczy tylko dostęp do Internetu. Na stronie możesz uruchomić moduły, których nie udostępniają serwisy społecznościowe. Ponadto Twoja strona może wyglądać tak, jak tylko sobie wymarzysz. Twoja strona jest tylko ... Twoja, to indywidualna prezentacja możliwości, oferty, talentu.
Podsumowanie
Stronę internetową trzeba mieć zawsze. Firmowy kanał Facebook to świetny dodatek, ale moim zdaniem tylko dodatek. Możesz w nim umieszczać galerie zdjęć, promocje, plakaty itp. Całość ze stroną będą stanowiły idealny kontent dla czytelnika. Natomiast prowadzenie tylko kanału Facebook bez posiadania własnej strony internetowej to w mojej opinii błąd.