Obraz blog

Twoja strona internetowa nie jest przyjazna dla urządzeń mobilnych? Google nie lubi tego. Najpopularniejsza wyszukiwarka wyżej ceni konkurencję, która postawiła na mobilność.

Na stronie poradnika Google czytamy:

Urządzenia mobilne zmieniają świat. Dziś każdy ma przy sobie smartfon, którego ciągle używa do komunikacji z innymi i wyszukiwania informacji. W wielu krajach liczba smartfonów przewyższyła liczbę komputerów, dlatego posiadanie witryny dostosowanej do urządzeń mobilnych jest teraz tak ważne dla obecności w Internecie.

Świadczy to jednoznacznie, że Google stawia duży nacisk na to, aby strona internetowa była responsywna, to znaczy na każdym ekranie działała poprawnie, była czytelna i dostępna dla wszystkich bez ograniczeń.

Zwiększająca się liczba użytkowników urządzeń mobilnych sprawiła, że najpopularniejszy dostawca usługi wyszukiwania postanowił zadbać oto, aby osoby przeglądające strony WWW na małych ekranach otrzymywały wyniki dopasowane do ich potrzeb.

Jeżeli Twoja witryna została zaprojektowana w starym stylu, to masz małe szanse na to, że pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych. Google promuje te witryny, które poprawnie przejdą test przyjazności dla małych ekranów. Choć zasady działania wyszukiwarki są tajne, to na podstawie doświadczeń można powiedzieć, że użytkownicy mobilni otrzymują inne wyniki wyszukiwania niż osoby korzystające np. z laptopów.

Osobna strona na urządzenia mobilne?

Każdą stronę należy oceniać indywidualnie. Mamy dwa wyjścia. Można jedną stronę wykonać tak, aby była przyjazna dla wszystkich typów ekranów (elastyczna) lub stworzyć dwie wersje strony: jedną dla komputerów stacjonarnych drugą dla urządzeń mobilnych.

Można łatwo sprawdzić, czy Google pozytywnie ocenia mobilność strony internetowej. W tym celu należy odwiedzić witrynę: test optymalizacji mobilnej. Następnie w polu formularza wpisać adres strony i czekać na wynik analizy.

W jednym z poradników Google czytamy:

Cokolwiek postanowisz robić dalej, pamiętaj o użytkownikach urządzeń mobilnych.

Słowem: nawet jeżeli sami nie lubimy smarfonów, to musimy pamiętać, że znaczny procent potencjalnych klientów korzysta z tej technologii i musimy im pokazać naszę ofertę w wersji mobilnej. To może być ważny klient, który zechce z nami współpracować.

Ile kosztuje dostosowanie strony do urządzeń mobilnych?

Czasami konieczne jest wykonanie całej strony od nowa, np. stworzenie elastycznej witryny, która poprawnie wyświetli się na każdym ekranie. Dostosowanie starego typu strony do nowych standardów mobilności może być drogie i czasochłonne. Programistom lepiej jest zbudować stronę od nowa. Jak wiemy każdą stronę wycenia się indywidualnie (zobacz post: ile kosztuje strona internetowa).

W firmie WebInspiracje wszystkie tworzone przez nas strony są przyjazne dla wszystkich ekranów. Klient płaci za usługę tylko jeden raz.

Tego nie można lekceważyć

W książce SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek wydanej w Polsce przez Wydawnictwo Helion, autorstwa: Eirca Enge, Stephana Spencera i Jessie C. Stricchiola czytamy:

Każda witryna internetowa powinna mieć wersję komfortowego przeglądania stron w telefonie, ponieważ ich użytkownicy są jeszcze bardziej niecierpliwi i kierują się innymi pobudkami niż użytkownicy tradycyjnych komputerów stacjonarnych.

Autorzy przytoczonej książki mówią jasno:

Jeżeli zaserwujesz w telefonie stronę przystosowaną do dużych monitorów, a konkurencja stworzy wersję także dla urządzeń przenośnych, to prawdopodobnie stracisz klientów – a wyszukiwarki o tym wiedzą.


Wyszukaj artykuły po tagach:


Proponowane podobne artykuły:

Wycena strony internetowej

Wycena jest darmowa

Wycena strony

Jeżeli chcą otrzymać Państwo indywidualną wycenę Waszej strony, prosimy wypełnić formularz.